התבוננות

התבוננות

לפעמים נראה לנו שהקשיים מתגברים עלינו, הדברים לא הולכים כפי שהיינו רוצים, הדעת מפוזרת והעתיד לוט בערפל. זה הזמן לעצור ולחזק את האמונה, הרי הקב"ה מנהל את העולם בצורה הטובה ביותר שאפשר, הוא משגיח עלינו בהשגחה פרטית, אוהב אותנו כמו בנים ועושה הכל לטובה, ואם כן מדוע עלינו לדאוג.
שורש כל הקשיים והכזבות של האדם נובעים מכך שלא הכל הולך לו כפי רצונו, ואם כן העיצה היא לבטל רצוננו מפני רצונו, לומר לו בפה מלא שכל מה שהוא רוצה בשבילנו, גם אנחנו רוצים, העיקר שיהיה לו נחת רוח מאיתנו. 
אם נתמיד באמונה זו, אם נראה את החייים כך ונקבל את כל מה שהשם יתברך עושה עימנו, בודאי גם נזכה לראות גם שהכל נכון אמת ויציב וקיים.
לכל אדם יש מקום בעולם, כל אחד מאיתנו הוא ברייה מיוחדת במינה, שיש לה יעוד ותפקיד בעולם הזה, עלינו למצוא את האוצר הטמון בתוכנו ולהגשים אותו. הרבה נשמות מסתובבות בעולם ומשקיעות את כל מירצם ותבונתם רק בענינים גשמיים כלים ונפסדים, כאשר לעצמם אין להם זמן.
 
לא כן אילו המחפשים את התכלית, את היעוד האמיתי ואת משמעות החיים, נשמות אלו צריכים מה העיקר ומה הטפל, במה להשקיע את רוב הכח והזמן, ואת הרצונות והשאיפות. נכון שהדרך לא קלה, רצופה היא בעליות ומורדות, מצבי רוח משתנים, אבל לפחות אנו יודעים ומאמינים שאנו בדרך הנכונה, שאנו עוסקים בדברים אמיתיים ונצחיים, שיש משמעות לכל מחשבה דיבור ומעשה שלנו, ושאנו חיים את הנצח.